Träningsschema!

2010-03-20 | 17:21:59
Har äntligen fått tillbaka lite inspiration nu för träningen. Mitt gymkort gick ut och jag ska inte köpa ett nytt årskort utan nu har jag gjort mitt nya träningschema där jag tränar på gymmet 1 gång i veckan bara! Jag har fått sådan stor inspiration av Alexandra på kakhuset. En underbar blogg som man får massa inspiration av både kärlekstips, träningstips och massa fina bilder från Australien. Hon lade ut ett träningsschema som jag tog och gjorde mer personligt men det är en bra grund att stå på. Jag har lagt massa pengar på ett årskort på gymmet både gym och gruppjumpa fick jag med då över ett helt år och jag skulle rekomendera att inte binda dig fast om du är lite halv inspirerad. Jag var det till en början och tänkte att jag skulle på på massa olika pass och allt möjligt. Det slutade med att jag knappt aldrig tränade för jag var sjuk länge och ibland blir man skadad och då sitter man där med ett gymkort som inte ancänds. Ett bra tips är att köpa ett månadskort om man vet att man ska träna intensivt i en måndag annars kan man köpa ett 10 kort som jag ska göra eftersom jag inte vill lägga massa pengar på gymmet när man i sommar och vår gärna vill träna ute.

Mitt träningschema.

Måndag: Rask promenad i kvatert
Tisdag: Vardags motion, (idrott i skolan)
Onsdag: Powerwalk i skogen + (idrott i skolan)
Torsdag: Powerwalk runt munksjön
Fredag: En liten promenad med vännerna
Lördag: Vardagsmotion
Söndag: Valfri träning (simning, box, löpning, tennis)

Ett bra träningsschema för er som vill bränna fett, för mer konditionsträning öka pulsen helst löpning eller riktigt powerwalk med en fot i marken hela tiden. Överdriv inte powerwalk och kör det inte alla dagar i veckan för det tar väldigt mycket skada på era höfter. Träning ska också vara något roligt inte bara för att ni ska göra det för träningens skull, hitta det ni tycker om och gör allt till det roliga.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0