OS 2010 något jag aldrig kommer glömma

2010-02-28 | 21:07:47


Jag kan inget annat än tacka och buga idag. Säga att jag är riktigt stålt svensk. 

För att nämna några av medaljerna 
Charlotte Kalla, skidor 10 km
Resultat:
GULD!
Björn Ferry, jaktstart 12,5km
Resultat: GULD! 
Anja Pärson, superkombination
Resultat: BRONS! (efter en riktig brakande krach)
Anna Haag, skidor, jaktstart, 7,5 km x 2
Resultat: SILVER!
Markus Hellner skidor, jaktstart, 15 km x 2
Resultat: GULD,
Johan Olsson skidor jaktstarten, 15 km x 2
Resultat: BRONS
Johan Olsson skidor 5 mil
Resultat: BRONS

Jag är så otroligt stålt över vad Sverige har presterat under os 2010. Herrarnas 3 mil där samarbetet var på topp, Anjas "comeback" efter henne vurpa och tar sedan brons och Johan Olssons spurt mot Norges bästa åkare Nortuhg. Det är en helt sjukt bra os enligt mig synd för curling herrarna att missa bronset på några cm och för hockey grabbarna. Men som sagt så får vi inte glömma alla 4:e platser Sverige har tagit, de har varit väldigt nära Bronset många gånger och de får vi verkligen inte glömma. Jag är så otroligt glad men endå så ledsen över att os är slut nu. Jaa shit jag tycker svenska folket ska njuta över vad Sverige har åstakommit under os och vara glada för det är vad jag ska göra resten av kvällen.

En stor hyllning till Sverige ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0