18 år och aldrig ägt en spegel.

2010-02-28 | 16:08:52

Ja som ni ser i rubriken så är jag 18 år och aldrig i hela mitt liv haft en egen spegel. Självklart har jag haft en liten som hänger med i sminket och sådana små speglar men idag fick jag min första stora spegel jag kan ha på rummet. Dock är det lite rolig anledning bakom de hela. Hela min familj blir som galna efter varje gång jag har duschat och ska spruta värmeskyddande sprej i håret för de sprejet jag har blir som en isbana på vårt golv. hihi. Och råga på allt så är det i hallen också där alla går in och ut. Varje gång man kommer upp från trappan så är det alltid någon som ligger på golvet och skriker på mig. Så nu fick jag en spegel på rummet för att jag ska fixa håret där och ha min isbana för mig själv. Lite smått galet, dock är det inte sprejet på bilden för jag hittade inte någon bild på spejet men har även testat de värmeskyddande sprejet som är på bilden oven och de är bland de bästa jag har haft. De luktar gott och samtidigt väldigt bra för er som har ganska lätt för att få fett hår. Så ska framöver börja använda de igen så jag inte behöver skura golvet efter varje gång jag har duschat.

(hur länge har ni haft en spegel på rummet för jag har nu förstått att jag är väldigt sen med det?)

Jag har även klagat på att det alltid är så ljust ut på morgorna nu, hmm en bra eller dålig sak?
Ja när man är skit trött och verkligen vill ha en lång sovmorgon och solen lyser in redan kl halv 8 blir man som tokig och försöker somna om men det funkar inte och persiennerna hjälper inte så mycket. Ja då får man ta tag med bättre redskap så idah monterade pappa och jag upp ett svart draperi över fönstret som man kan rulla upp och ned när man ska sova så inatt kommer jag för en gång skull få sova min skönhetssömn och vakna upp helt utvilad så kan jag börja drilla med läxorna. Heheh alla monteringar och dagar har dock sina misstag. Undertiden vi monterar upp de svarta draperiet så tog vi tag i varsin ende och hjöjde det ganska fort och efter att vi ser något i ögonvrån åka ner mot kakelfönsterbrädan reagerade pappa och var snabb med att försöka få tag i lampan som snabbt föll ner och var helt försörd, så mitt i hela monteringen får vi börja att städa också. Dock fick jag ett städat rum och 2 nya speglar och ett underbart draperi som jag bara kommer älska. Nu är det bara tappetsera om rummet som önskar så ska leta förslag och visa pappa så får vi se vart önskemålet hamnar.



Kommentarer
Postat av: Sophie

hehe så gör jag med, kan själv halka i det och inte fatta varför det är så halt ;P guldfiskminne

2010-02-28 @ 16:13:48
URL: http://kallenberg.blogg.se/
Postat av: Emma

hihi jag har också sådana speglar :D och min syrra har också ett sånt där värmeskyddsspray som det blir halt av :p ganska kul att glida omkring i hennes rum, haha

2010-02-28 @ 17:23:10
URL: http://emaaaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0